12 juni 2013

da's pech ,inhoud enveloppe weg


Een zachte plof op de deurmat, leuk, eindelijk de bestelde goederen.
Maar al meteen is duidelijk dat de enveloppe niet dicht is en dat een groot deel van de inhoud ontbreekt.
Het vreemde is dat het vanuit Amerika goed is verzonden ,maar in Nederland had er een bepaalde barcode op geplakt moeten worden en had ik invoerrechten moeten betalen(dan wordt het door de pakketdienst aangeboden ipv gewoon door de postbezorger in je brievenbus gegooid).
Daar is PostNL aansprakelijk voor.
Helaas is dat niet gebeurd.
Er is nu een onderzoek gestart om te kijken of de patronen en kraaltjes ergens gevonden worden.
Is dat niet het geval heb ik pech want PostNL is volgens hun eigen voorwaarden niet aansprakelijk(door het ontbreken van die bepaalde barcode).
Let wel het is goed verzonden in Amerika en was onderweg tot Nederlands grondgebied prima te volgen met de code die op de enveloppe staat.
Pas daarna is het misgegaan.
Ik kan er voor kiezen bij Paypal een geschil te openen, maar ik vind het wel heel erg zuur als de verzendster straks aansprakelijk is voor fouten die zij niet zelf heeft gemaakt.

10 opmerkingen:

  1. Dat is zeker pech hebben Geke.

    Lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How unlucky, I hope they manage to find the missing bits although it will be difficult.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gatsie wat vervelend Geke, je had het er pas al over, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, leuk is anders :-( hopelijk worden je spullen nog gevonden en bij jou bezorgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Geke,
    wat vervelend is dat toch met die posterijen..zowel in Nederland als in buitenland... Hopelijk vinden ze het nog. Tegenwoordig als ik wat opstuur wordt het helemaal aan alle kanten met tape dichtgemaakt..als he tdan open isgemaakt kan dat alleen door de douane gedaan zijn (denk ik dan). Gelukkig tot nu toe zijn al mijn pakjes aangekomen. (zowel in USA als UK).

    Maar je werk wordt toch wel heeeeeel fantastisch, wat ziet dat er mooi uit..
    ik wens je veel succes met het vervolg en als he taf is zien we dat ook nog wel.
    gr Cath

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schiet me nu te binnen...
    Is verzekeren van de goederen dan niet handiger als het ernaar uitziet dat vaker iets verdwijnt??

    Cath

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was vanuit Amerika goed verzekerd verzonden, maar dan moet er als het op Schiphol aankomt een 3S-code sticker op geplakt worden door PostNL en ook moet postNL zorgen dat diegene waar het voor is importkosten betalen.Die doen dat in opdracht van de belastingen.
    Amerikaanse post geeft aan dat het in Amerika goed is gegaan, die zijn dus ook niet verantwoordelijk.
    PostNL vergoed nu niets omdat die 3S-codesticker er niet op zat. Dat ze die er zelf niet op hebben geplakt doet er niet toe.
    Enige hoop die ik nu nog heb is dat de goederen terug gevonden worden ,al is die kans klein.

    groetjes
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ai dat is balen, mijn materialen voor een chatelaine zijn nooit aangekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh no... How annoying and how frustrating... I would be so upset :(

    BeantwoordenVerwijderen